tisdag 20 september 2011

Amandas 1:a inskolningsdag & besök hos Johanna

Idag var det dags, Amandas första inskolningsdag. Har varit så nervös inför detta. 
Vi började med lite mys i sängen innan vi gick upp. Åt lite frukost och sedan gjorde vi oss i ordning. Kl 9.30 var vi på dagiset. Personalen var trevlig, och Amanda kröp direkt in och tog en traktor och tittade på dom andra barnen. Dom andra barnen var jätte nyfikna på Amanda. Jag satte mig i deras soffa och kände att jag inte ville störa nu när Amanda kröp i väg själv. Hon lekte lite men kollade ibland så att jag var kvar. Vi skulle vara där i 1 timme men vi var där i ca 1,5 timme. Det gick jätte bra idag och Amanda satt i knät på en av personalen också så nu känns det ändå lite lugnare för min del men oron kommer väl igen när man ska lämna henne själv där. Imorgon ska vi vara där i 2 timmar men tiden kommer säkert gå jätte fort.

Körde sedan mot Trelleborg, vi hade bestämt träff med Johanna och Celine. Amanda fick sin lunch där och sedan åt jag och Johanna också lunch, för min del blev det tonfisksallad. Barnen lekte lite men dom var så sjukt trötta båda två men ingen av dom ville sova. 
Vi 15-tiden packade vi ihop och mötte upp syrran nedanför, jag skulle köra henne till vetrinären så hon kunde hämta sin katt.  

När vi kom hem var Amanda jätte gnällig och ville inte alls, ingenting var bra men hon somnade tillslut, lite sent för en tupplur men hon var tvungen att få lite vila. Sen blev det middag. 
Helt plötsligt var klockan lite över 19 och det var dags för Amanda att sova. Tittade lite på Lejonkungen samtidigt, fick den med posten idag och jag har helt glömt hur sorglig den är emellanåt men den är sjukt bra. 

Har fortfarande ont i huvudet och blir yr och illamående ibland. Yrseln och illamående bara kommer helt plötsligt och sedan försvinner det lika fort igen. Får nog snart ta och kolla upp det, pallar inte ha det så här längre. 

Nu ska jag gå och göra mig i ordning för sängen för imorgon ska vi iväg tidigare. 

Tack Johanna & Celine för idag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar