måndag 19 september 2011

Huvudvärk, gäster, kalas & inskolning

Natten till lördagen kom våra nattgäster, det var min bror och hans flickvän. Blev inte många timmars sömn den natten. Och vi vaknade tidigt i lördags. Calle hade redan kört då han skulle iväg på mopperace. Vi käkade frukost och gjorde oss i ordning och sedan körde vi för att hälsa på mormor. Tiden bara susade iväg, handlade lite innan vi körde hemåt igen. Väntade på att mamma och Sven skulle komma, då vi alla skulle äta tillsammans och spela lite spel. Det blev tacopaj till middag. Sedan spelade jag och Jenny lite guitar hero. Efter det blev det Wii resten av kvällen. När mamma och Sven kört hem vid 23-tiden så gick vi och la oss allihopa då vi var så trötta. 

Så gott vi alla sov natten till söndag. Hade mysfrukost, Calle och Amanda hade varit och handlat frukost och alla vi andra fick sovmorgon. Vi började städa lite här hemma då vi skulle ha kalas för Amanda. Vid 13-tiden kom mamma och Sven och hämtade min bror och Jenny då dom skulle åka tillbaka. Josse, Robin och Nellan kom vid 14.30 och Ellan, Patrik och Saga kom en liten stund senare. 
Vi hade jätte trevligt och Amanda fick jättefina presenter. Kommer lägga ut bilder från kalaset/kalasen i senare inlägg. Josse, Robin och Nellan stannade kvar och åt lite middag med oss innan dom också begav sig hemåt. 
Tack alla för att ni kom på Amandas kalas.   

Igår kväll mådde jag inte riktigt bra, mådde jätte illa och kände mig allmänt kass. Trodde jag skulle bli jätte dålig, spy och sånt men det kom aldrig tack och lov. Har haft huvudvärt nu i snart 2 veckor och vet i tusan vad det beror på. Har även idag haft huvudvärk och mått lite illa men dock inte lika mycket som igår kväll. Hoppas verkligen att jag mår toppen tills imorgon. 

Imorgon är det dags för inskolning på dagis. Har lite ångest över det men det ska ju göras. Imorgon börjar vi med 1 timme bara, ska bli spännande att se hur Amanda reagerar på alla barnen och allt runt omkring. 

Nä nu mår jag lite illa igen så jag ska slänga mig i duschen och sedan bädda ner mig.  
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar