tisdag 27 september 2011

Uppdatering, foto och kalas

Lördag: Dags för kalas. Denna dagen hade vi bjudit hit mamma, Sven, Petra med familj och Pia. Hade gärna haft 1 kalas bara men vi får inte plats så det fick bli så här detta året. Jag och Amanda körde till Trelleborg under förmiddagen då vi behövde handla hem lite till kalasen och vi bestämde att Saga och Julia skulle följa med. När vi var klara så följde dom med oss hem. Vid 14 kom gästerna. Amanda fick många presenter. Lägger ut lite bilder efterhand på presenterna. 
Vi hade jätte trevligt och Amanda var på strålande humör. 
Här är presenterna hon fick denna dagen. 
               Detta fick Amanda av Petra, Håkan, Julia och Saga

                Detta är från Pia 

               Från Mormor och Sven

 Det blev bestämt att Saga och Julia skulle sova över hos oss. Vi mös på kvällen, vi tittade på Twilight och åt lite godis men Saga och Julia somnade redan vid 21-tiden så jag fick se färdigt filmen själv. Calle satt i köket och pluggade. Jag började se Twilight New moon men orkade inte se hela så jag gick och la mig. 

Söndag: Vi vaknade ganska tidigt och bestämde att vi skulle köra till Malmö och vi skulle äta frukost på vägen. Körde in på Burlöv center för Calle skulle in på 3 butiken och fixa ny telefon, och gick även en lite runda där inne. Sedan körde vi bort till Barnenshus då vi skulle köpa en bilstol till nu när Amanda börjar på dagis. Vi köpte en Maxi cosi, den kan man justera så Amanda kan sitta rakt upp men även ändra den så det blir mer lutning på den så huvudet inte trillar framåt. Så här ser den ut.

Sedan körde vi hemåt, lämnade av Saga och Julia hos min pappa då Petra var där, dom skulle fira pappa den dagen. 

När vi kom hem slängde vi oss i duschen, gjorde tårtan och dukade. Hanna och Jonas kom först. Sedan kom Farmor och Farfar. Alma och Amanda lekte för fullt, och dom blev ju inte rastlösa precis. Amanda var jätte trött när gästerna åkt och vi var precis lika trötta så vi gick och la oss ganska tidigt. 
                           Från Farmor och Farfar

                               Från Hanna, Jonas och Alma

Lägger in några bilder till på presenter som Amanda fått. 
                      Detta fina set fick Amanda av Josse, Robin och Nellan

                     Lite djurbowling som hon fick av Ellan, Patrik och Saga
                                        Lite mer kul från Ellan, Patrik och Saga

           Detta fick hon av oss, inte något speciellt men kunde inte komma på nåt, hon har ju så mycket.

Måndag: Dags för inskolning igen. Denna dag gick det ganska bra. Amanda lekte själv i sandlådan men skulle ändå hålla koll på var jag va. Vi körde hem vid 11 och vi hann bara precis ut i bilen och köra en liten bit och sedan sov Amanda. Hon vaknade inte ens när jag lyfte in henne eller tog av henne skorna. Hon sov ganska länge. Sedan blev det mys resten av den dagen.. 

Tisdag: Idag var Calle hemma och vi bestämde att han skulle ta inskolningen idag för han ville också vara med. Det hade gått jätte bra idag, hon hade lekt mycket och suttit i fröknarnas famn och ätit frukt och hon åt även middag där. När Calle och Amanda kom hem så sov hon som en stock haha. 
När Amanda vaknat gjorde vi oss i ordning och körde mot Trelleborg och hämtade upp Petra, Saga och Julia. Vi hade bestämt vi skulle köra in på skopunkten för Amanda behöver regnstövlar och lite kläder. Vi hittade gummistövlar till henne och även 2 par byxor och 1 tröja. Amanda fick en film av Petra med Timmy the lamm. Jag köpte även lite skrapbooking saker, tänkte jag skulle börja lite med sånt. Körde hemåt och Amanda var trött så hon fick välling direkt när vi kom hem och sedan somnade hon. 

Shit vilket långt inlägg det blev, hoppas mina läsare har orkat läsa. Ska försöka skärpa mig så det inte blir så långa inlägg. 

En fråga bara, Vad tycker ni om årets idol??  

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar