söndag 11 september 2011

Helgen som gått!

Fredag: Idag hade jag bokat tid till frissan för klippning och hade tänkt att prova slinga håret. Pia passade Amanda under tiden. Blev ganska nöjd med slingorna faktiskt. Blev lite mer liv i håret nu. När jag och Amanda kom hem så plockade vi undan lite medans vi väntade på Calle som köpte med sig mat hem från My way, sjukt god kebab har dom. Sedan blev det mys hela kvällen. 

Lördag: Då var det dags för träning. Jag och Ellan hade bestämt att vi skulle köra till gymmet på förmiddagen. Jag fick lite sovmorgon, vaknade lite över 9 men här var så tyst. Kallade på Amanda och Calle men fick inget svar. Gick upp och här var ingen hemma. Calle och Amanda hade varit och handlat frukost. Åt direkt när dom kom hem och sedan körde jag och hämtade upp Ellan. Vi körde lite kondition och lite styrketräning. Efter vi var klara körde vi och köpte lite lunch och sedan körde vi hem till Ellan och åt i lugn och ro, vi pratade och hade jätte mysigt. Det var jätte längesen vi umgicks utan barn. Det var riktigt mysigt. Klockan blev runt 15-tiden och vi hade bestämt att jag skulle köra Ellan till jobb så jag körde och lämnade henne på jobb och sedan körde jag hemåt. 
Calle och Amanda hade varit ute på lekplatsen och lekt och haft det jätte mysigt. Lägger ut nån bild sen. Åt middag och sedan fortsatte vi att riva i källaren. Vid 23-tiden vaknade Amanda och hon ville INTE somna om. Tror vi höll på till runt 01 innan hon somnade. 

Söndag: Idag fick jag också sovmorgon, min tanke var ju att Calle skulle få sovmorgon men han hade gått upp med Amanda och även denna morgon hade dom varit och köpt frukost. Dom kom in och väckte mig vid ca 9.30 och då var allt framdukat och kaffet var klart. Helt underbart. Har även idag varit nere i källaren och rivit ner tapet. Calle körde till sina föräldrar och mekade med sin moppe som han ska använda nästa helg. Jag har inte mått så bra idag, vet inte riktigt varför men har haft ont i huvudet och mått fruktansvärt illa. Det har släppt lite nu under kvällen då jag har vilat lite. Nu ska jag se om jag får ordning på föräldradagarna inne på Försäkringskassan, det är ju inte allt för lätt att få rätt på saker och ting där. 


   

1 kommentar:

  1. Ni är så duktiga med källaren :) Jag är också illamående och snurrig, ont i magen..Jobbigt som fan. Hoppas du mår bättre idag! Kram

    SvaraRadera