söndag 4 september 2011

Torsdag, Fredag & Lördag!

Torsdag: Denna dagen hade vi bestämt att vi skulle till Malmö med Ingemar. Vi körde till Malmö vid 10-tiden. Körde in till Engelbrektsboden för Ingemar skulle handla lite där och jag tänkte passa på att se om dom hade några kläder till Amanda som hon kan ha när hon ska börja på dagis men dom hade ju nästan ingenting. Gick sedan in en runda till Eko hallen och där hittade Ingemar en present till Amanda så då var den fixad. Gick även ner till Babyringen för jag var sugen på att kolla lite. Hittade en ny skötväska, större och mer stabil än den vi hade. Amanda hittade en liten goskanin där inne som hon ville ha så Ingemar var så snäll och köpte den till henne.
Sedan begav vi oss hemåt. När jag lämnat Ingemar hemma så körde vi upp till Pia en sväng. där busade Amanda för fullt. Hon dansade attans i Pias soffa haha. Ser så jäkla roligt ut.

YouTube Video

Vid kl 16 körde vi bort till Ingemar för vi skulle möta Calle där. Calle hjälpte Ingemar med lite saker i lägenheten. Klockan blev nästan 19.30 innan vi började bege oss hemåt. Amanda fick välling direkt när vi kom hem och sedan somnade hon gott. Jag var så sjukt trött så det blev tidigt i säng denna kväll.

Fredag: Dagen jag väntat på. Vaknade tidigt som vanligt. Började städa lite här hemma, Amanda var inte riktigt på humör men det gick ändå. När Calle kom hem gjorde vi oss iordning och påbörade maten. Josefine, Robin och Nellan skulle komma på middag. Fick en jättefin bukett med blommor, lägger ut en bild längre ner. Vi åt, pratade och hade verkligen jätteroligt. Barnen lekte så fint, dom är så fina våra töser. Sedan gjorde jag en jordgubbspaj till efterrätt, mm smarrigt. Barnen somnade så vi kunde sitta i lugn och ro. Gud va vi skrattade, Josefine är så sjukt rolig. Klockan blev runt 00-snåret när dom begav sig hemåt. Trött var jag men det var en riktigt toppenkväll.



Lördag: Imorse var jag sjukt trött, men fick ligga kvar i sängen ett tag i alla fall. Idag kom min mamma och Sven hem från Kreta och vi skulle hämta dom på Sturup. Körde dit i eftermiddags när planet landat och gud va bruna dom var, men dom hade nästan haft det för varmt, dom hade haft runt 41 grader nästan hela tiden. Men dom hade ändå haft det bra där nere. Mamma hade köpt lite saker till Amanda som dom packade upp när vi kom hem till dom. Detta fick Amanda.

Vi var inte hemma förrän ca 16.30 och då hade Calle redan fixat maten, jag var så jäkla hungrig så det var gulligt av honom att ha det färdigt. Sedan röjde han lite till i källaren och jag nattade Amanda i vanlig tid. Nu har vi precis sett Fast Five, den var riktigt spännande och bra.
Nu är klockan ganska mycket så nu kallar sängen. Blev ett långt inlägg men har inte hunnit blogga förrän nu. Så god natt mina vänner.

Tack än en gång Josefine, Robin och Nellan för en toppenkväll <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar