onsdag 17 augusti 2011

Sjukhus & kalas

Dagen idag började ganska så lugn, tankarna var lite hos min pappa då han var här igår och mådde inte bra och hade ont i bröstet. Bad honom köra in och få det kollat men han körde in imorse. Skickade sms till honom vid 9, fick inget svar. Efter ca 3-4 timmar skickar till hans fru som ringer upp, hon har heller inte hört något men att han körde vid 8 imorse. Tankarna började rusa, undrade så vad som hänt. Efter ett tag ringer hans fru tillbaka, min pappa ligger då på hjärtintensiven i Lund. Puh tankarna far fortfarande runt i huvudet på mig, gråter lite men tar mig i kragen. Packar Amandas väska, byter kläder och kör sedan och hämtar pappas fru. Vilket bry att hitta på sjukhuset i Lund men tillslut kom vi rätt. Pappa låg där med slangar, dropp och allt va de var. Dom hade fått göra en kranskärlsvidgning på 2 kärl som går till hjärtat. Allt hade gått bra och han såg ganska pigg ut trots omständigheterna. Tänker på honom hela tiden. Han ska ligga inne i ca 5 dagar. Vill bara ha hem honom frisk nu.

Calles födelsedag idag, hade bestämt med gästerna kl 17 men jag hann inte hem, jag skulle ha dammsugit, gjort tårtor och förberett maten innan gästerna kom men så blev det inte. Kaos, men som tur va så fixade Calle maten, mina systrar Pia och Petra gjorde tårtorna. Körde och hämtade pappas bil i Skurup och körde hem den för dom ville inte den skulle stå där. Va hemma ca 18.30 nu ikväll. Vi började äta och sedan kom mamma. Fick ätit tårta också och nu har dom nästan precis kört hem. Helt slut är jag nu, vilken dag.

Nu ska jag gå och lägga mig. Hoppas pappa mår bättre imorgon <3. Älskar min pappa <3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar